Zinema eta memoria (TBK)

The feeling of being watched

La sensación de contar, ser contado, contarse

Tres documentales magníficos, provocadores, polémicos, componen la programación en Tabakalera. Los tres reflexionan sobre el hecho de filmar y ser filmado, sobre la relación de quien filma con quienes son filmados. Del cine como creador de una memoria que, careciendo de imágenes, pareciendo inexistente, existe y es capaz de gran artesano, crearla con las manos y la cámara. Hablan de la supremacía blanca incluso en quienes creen acercarse humildemente a los pueblos originarios. De la fascinación y al mismo tiempo el horror de verse y haber sido capturado en celuloide. O digital. Tres películas que demuestran que sí, estamos en la Edad de Oro del documental. Premiadas en Cannes, aclamadas en Tribeca, reconocidas por la Federación Internacional de la Crítica. Tres títulos ética y estéticamente irrenunciables e irreductibles.

Tabakaleran ezagutzera emango diren hiru filmen atzean badira zinemarekiko atxikimendu ezin fuerteagorik duten hainbat sortzaile, amesgaizto bihur daitekeen amets baten bila eta desioan zortzi urte eman dezaketeen zinemak minduak. Etsenplurako, Un Certain Regard Canneseko saileko sari nagusia lortu zuen Marokoko emakume hori, Asmae El Moudir. Bai, bere filmak Rithy Panhen L’Image manquante ekarriko dizue burura baina nortasun handikoak izanik, bai pelikula bai El Moudir, ez da beharrezkoa besteek egindakoari erreparatzea. Izan ere, The Mother of All Liesek pantaila eta begiak sorgintzen ditu bere kabuz, bere kasa, inori laguntza eske barik.

Subject atzetik beste bi emakume marka fuerakoak daude, hainbat borroketan parte hartuak diren Camilla Hall eta Jennifer Tiexeira. God Is a Woman-en hartu eman berezia gertatzen da, irudiak tarteko, jada bizirik ez den zinemagile baten eta kamera lepoan harturik egun filmatzen duen gaurko zuzendari baten artean.

Begoña del Teso